Matouš Forman

Sobotní toulka Prahou za vínem, výhledem a jídlem

21. 10. 2013 11:47:45
Na sobotu jsme s mou drahou polovičkou měli naplánovanou návštěvu tří míst, z čehož se staly místa čtyři. Aneb jak lze za jeden večer navštívit spoustu míst, hodně toho vidět, spoustu toho ochutnat a dobře se najíst.
Vinárna U posledního soudu
Vinárna U posledního soudugoogle.cz

Oblaca

Začali jsme zážitkem, který jsme dostali od jejích prarodičů a tím byl drink v restauraci Oblaca v Žižkovské věži a stím spojená návštěva vyhlídkové observatoře. Hned ve vestibulu ještě dole na pevné zemi mne zaujala cedule psaná v angličtině "2nd ugliest building in the world. Enjoy it!". V životě mně nenapadlo, že by nejvyšší bod Prahy měl být nejhnušnějším na světě? No nic, pobaveně jsme nastoupili do výtahu a vystoupali do 4. patra věže ve výšce nějakých 85m. Přišli jsme právě včas aby jsme viděli Prahu, kterak upadá do tmy a začíná celá svítit. Zažítek umocňovalo to, že se v Praze konal Signál festival, což z vrchu bylo sice vzdálené, ale přesto viditelné. Usadili jsme se do "bublin" kam pouští pomocí repráku zvuky Prahy (metro, hlášení, houkačky, šum davu, projev) a tam jsme v klidu pozorovali východní část Prahy. Pak jsme sjeli o patro níže, kde na nás čekal výběr z několika drinků. Já volil Gin tonic, drahá si dala nějaké Prosecco s bezinkovou šťávou a přesto, že Gin byl kvalitní, Prosseco na mě působilo lepším chuťovým dojmem. Nicméně bar Oblaca, dělá neuvěřitelně efektní drinky, kdy pijete drinky s párou, barmani opravdu předvádí show, která by k ceně 150kč za drink měla patřit.Dojem z návštevy Věže byl opravdu dobrý, i přesto, že mi sice nevadí výšky, ale mám rád pevnou půdu pod nohama.

Roma Uno

Poté jsme měli namířeno do pizzerie Roma Uno - v Jagellonské ulici, právě nedaleko věže. Už jsem zde byl na obědě, tak jsem věděl, že prostředí sklepa je celkem příjemné a chodí sem i hodně hostů, takže musejí vařit dobře a snad se za tu dobu nic nezhoršilo. Nebudu se dlouze rozepisovat, mohu doporučit. +/-

+ usměvavá, ochotná servírka;dobré pivo; super těsto na pizze; prostředí

- pantofle obsluhy (to prostě nedávám :D ); uvítal bych víc rajčat na pizze; obyčejná nezajímavá bruschetta

U posledního soudu


A na závěr třešnička. Domlouvali jsme se už ve věži, že zajdeme po večeři někam na skleničku, vyhledávali jsme tipy po okolí a pár toho našli. Necméně jsme po cestě narazili na tuto vinárnu. Osobně si pod slovem vinárna představím tmavý zakouřený podnik plný bezútěšného sudového vína maďarského původu označený jako moravský sklep. Ale zde to bylo jiné. Nenápadné poutače, vnitřek čistý, světlý a jednoduchý a tak když jsme podnik míjeli po cestě na pizzu, usnesli jsme se, že tam zajdeme. Po vstupu mne zaujal obsluhující pán, protože jsem 100% věděl, že ho odněkud znám. Po usazení ke stolečku a shlédnutí agitačních volebních plakátů monarchistické strany Koruna česká jsem zjistil, že pana Srba jsem viděl v předvolební diskuzi na ČT24. Příjemné zpestření. Ale k vínu. V sudové víno upřímně nemám moc velkou víru. Kačce jsem objednal Pálavu, sobě Veltlín, obě vína byla opravdu dobrá a navíc při ceně 26kč za dvě deci to bylo neuvěřitelné. Já jsem si pak ještě poručil Dornfelder, taky výborný, taky za 26kč a pak espresso, které ušlo, taky za 26kč. Vůbec jsem nechápal kde se ty ceny vzali a jestli jsme stále ještě v Praze. Jediné co bych vytkl tak to jsou ty hojně používané malé skleničky na víno, kdyby měli klasické se stopkou, ten zážitek by byl ještě více umocněný, ale jestli jsem do teď nevěděl kam na levnou dobrou sklenku moravského sudového tak nyní je to pro mě určitě vinárna U posledního soudu v Jagellonské. DOPORUČUJI!!

Autor: Matouš Forman | karma: 5.33 | přečteno: 418 ×
Poslední články autora