Matouš Forman

Vína z Lidlu část 3. - Gewurztraminer

1. 11. 2013 11:30:47
Pro velký úspěch opakujeme! :) Pokračování části první a druhé z týdnů minulých, ti co četli, mohou perex přeskočit - Tak a máme je tu již po páté. Vína z obchodního řetězce Lidl, který sám osobně navštěvuji nejvíce, jelikož ho mám po cestě. Řekl bych, že mimo zásadních domácích potravin a vybavení, Lidl nenabízí nijak výrazné portfolio zboží, jako například bylinky, lepší alkohol apod. Nicméně se letos již po páté rohodli rozjet akci na francouzská vína, v čele s tváří Marka Vašuta. Když byla tato akce poprvé, vína zmizely závratnou rychlostí a já se k nim již nedostal. Při druhém pokusu jsem pro změnu na vína z Lidlu zapomněl a tak konečně jsem jich nakoupil povícero a dostanu se zde k hodnocení a případným doporučení.
Gewurztraminer - J.P.Muller
Gewurztraminer - J.P.MullerLidl Česká Republika

Na řadu dnes přichází Gewurztraminer 2012 z Alsaska od již testovaného vinaře J.P. Mullera. Jak jsem říkal dříve v části 1., jeho riesling byl opravdu nadějný, jen ten závěr to pokazil. A tak jsem do otevření této lahve šel jako těžký skeptik. Lahev je o 50,- dražší než její předchůdci Riesling a Bordeaux Picard, tak by se snad dalo čekat aspoň nějaké zlepšení. A ono se dostavilo! Takže víno z Lidlu, které mohu doporučit.

Na nose je cítit hezké kandované ovoce, exotické koření a stopička peprmintu.

Barva je plná, žlutá, v chuti určitě překvapí velkou jemností ale parádní vyvážeností s lehkou kyselinkou.

I když jsem fanda tramínů především z Alto Adige, tak tenhle mě potěšil velmi. Je sice za 149,- takže už ne do "stovky", ale udělalo mi radost. Navíc to je i takovéto "ženské víno", je sice suché, ale zbytkové cukry a odrůdovost si zde hrají s tou suchostí vína a směřují ho k takovému falešnému polosuchému.

Závěrem. Jestli jedete za 5 21:00 kolem Lidlu a chcete rychle ještě domů koupit víno, které neurazí a je i dobré, běžte právě po tomhle kousku. Co jsem byl tak sondovat, vína z francouzské kolekce mají ještě spoustu a to především toho bílého.

Celkový dojem - Lidl - 149kč - známka jako ve škole 2+.

Autor: Matouš Forman | karma: 10.92 | přečteno: 1625 ×
Poslední články autora