Matouš Forman

Nová francouzská kolekce vín z Lidlu

9. 12. 2013 12:03:39
V návaznosti na mé předchozí recenzování vín z první vlny francouzské kolekce v sortimentu obchodu Lidl, jsem byl osloven, zda-li mi mohou zaslat v drobném předstihu vzorky z další várky vín, která se chystá na pulty prodejen. Vzhledem k tomu, že vína přišla opravdu tři dny před zahájením prodeje, které se konalo ve čtvrtek, a vzhledem k tomu, že teď, v prosinci, máme my v restauracích nejvíce napilno, jsem se k nějakým pár řádkům dostal až teď. Teď tedy, ale k vínu samotnému.
Lidl - francouzská kolekce
Lidl - francouzská kolekceLidl Česká Republika

Prvním vínem, do kterého jsem se pustil byla kombinace Merlotu, Cabernetu Franc a Cabernetu Sauvignon a to ve víně Chateau Maugresin de Clotte z ročníku 2010 - na obrázku úplně vpravo. Víno je v brožurce označeno jako "výběr sommeliera" a vzheldem k obdrženým radám od tohoto zkušeného kolegy Jakuba Krála, jsem po něm musel sáhnout jako po prvním. Jak už jsem dříve psal, vína, která se dostanou nad 100Kč v tomto řetězci, většinou už jsou kvalitní. To mi napověděla i korková zátka, kterou jsem vytáhl a byla taková jaká má být. Dlouhá, z čistého korku a ne takové ty lisované napodobeniny. A už právě ze zátky byla cítit krásně povidla, která jsem si potvrdil i v chuti a následně jsem našel i shodu v brožuře. Bohužel se mi v chuti také rozvinulo dost alkoholu, tak jsem víno přelil do karafy, kde po hodince získalo na eleganci a projevila se chuť bobulovitého ovoce, pepře a marmelády. Jenže kdo z běžných zákazníků má doma dekantér a umí s ním pracovat. Nicméně toto víno i přes to, že se v této cenové kategorii dá koupit u dodavatelů osobitější a zajímavější láhev, můžu doporučit, protože je dobré po tom co odezní počáteční alkohol. Závěrem jedno moudro, kterým jsem se přiučil jak se správně hodnotí vína: "Hmm, suché, 4 body."

Závěr: Myslím si, že v rámci supermarketové nabídky je toto víno dobrou volbou pro každého, který chce sáhnout po plnějším červeném a nemá nebo nechce trávit čas vyhledáváním dodavatelů a vinoték a zamíří do Lidlu díky mediální kampani a i vlastně úspoře času. Lidl je na každém druhém rohu. A také musím kladně hodnotit přístup Lidlu k vínům, protože ze supermarketů jsou jediní kdo nějakým způsobem přistupuje k "obrození" obyvatel ohledně vína a za to jsem vděčný.

Autor: Matouš Forman | karma: 12.27 | přečteno: 2216 ×
Poslední články autora